"Do you have enough money now?"

Var rubriken som jag tänkte sätta. Och sen skriver ett bittert, bittert inlägg om kinesiska ambassader, kontroller, regn som hänger i luften, och luft som piskar regnet i ansiktet på en stressad Marcus. Men jag avslutade nyss ett samtal med Air Chinas kontor på flygplatsen i Haneda.
De sa:
Jamenvisst kan vi boka dig till Kina. Du kan åka imorrn. 08.30. Inga problem.

Därifrån kan de iofs bara erbjuda "standby"-tur. Men är det något jag lärt mig de senaste dagarna så är det att när man väl ser ut att ha en chans så är det bäst att ta den. Och när ett bolag säger via telefon från europa eller sverige eller kina säger "nej inget funkar" så ska man testa igen och fråga direkt därifrån man ska åka. Samma fråga.
Så kommer man få ett annat svar.

Så:


Kommentarer
Postat av: sofie

Det låter som en rörelse framåt. Skönt!

2010-04-22 @ 19:52:22
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0