Hemlängtan

Är på IKEA. Har ätit körv me brö. Ser Singoalla-kex i en hylla. Op Andersson-flaskor i en annan. Några meter bort ligger färgglada Polarvide-plädar. Inne i gångarna står bokhyllan Billy.
Det är på gränsen av vad min hemlängtan klarar av just nu. Jag såg en skymt av en midsommarstång vid utgången men var tvungen att titta bort för det tårades i ögonen.
Surfar in på Aftonbladet via gratis IKEA-nät. Toppnyheten: "Jag hade en affär med Jonas". Någon har alltså fått stock av lillprinsessans snubbe.
Stort. Viktigt. Känner att det är rätt skönt att vara här i Japan ändå.

Att vara på en plats där man kan välja vilket Sverige det är man längtar till.

Nu ska jag köpa sängkläder, filt, handduk och Singoalla-kex för under 200 kronor. Sen ska jag gå förbi skylten där det står Småland och känna att jag är hemma.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är klart att det är synd om Madde. Stockarn har ju till och med gått under alias när han stockat sig runt Åre.

Hur är Småland i Japans Ikea undrar vi nu?

2010-04-21 @ 22:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0